Met deze Blog wil ik jullie mee laten delen in de belevenissen van de Familie Pols

vrijdag 1 oktober 2010

Veluwe Bronst 2010

Ja het was me het weekje wel. Eerst zaterdag met Bart alleen naar de Veluwe geweest. Op zondag middag nog een leuke wandeling gemaakt in de Schoorlse Duinen. Ook een prachtig stukje natuur waar ik zeker nog een op pad ga, helaas had ik geen camera bij me we zouden alleen op de koffie gaan bij familie, maar dit was een geweldige leuke invulling van de middag. Daarna woensdagmiddag met Bart, Henk en Loes (nog bedankt voor de patatjes Loes), die we onderweg oppikte, weer naar de Veluwe geweest.
Jachthuis Sint Hubertus
We gingen uiteraard voor de Bronst maar er is zoveel te zien, we kwamen letterlijk en figuurlijk tijd te kort. Paddestoelen, heide landschappen, wat is het toch genieten. Hieronder een foto impressie van twee heerlijke middagen op de Veluwe.

De boswachter verspreidt wat voer voor de edelherten
Nog even genieten voordat ik aan de bak moet







Steek je nu je tong uit naar me??








Ja ook bij edelhereten zijn de vrouwtjes de baas maar wie is het sterkste vrouwtje?


Hoezo druk ( klik hier voor een noot van de website Vereniging het Edelhert)

Hij kijkt toch wel?


En heel in de verte het vechten tussen twee mannetjes, wat een geweld.
Jammer dat hij onscherp is maar we hebben het wel gezien.

Hier is hard gewerkt voor het behoud van de Veluwe.

Zwaar materieel.

Mooie heide.

Voor heerlijke honing.








Ja en dan ben je aan het stoeien om alle foto's te plaatsen, wat deze week erg lastig ging, wie heeft hier meer last van gehad? Dan roept moeder de vrouw vanuit de keuken, kijk er loopt een egeltje voorbij, nou ik woon hier al 17 jaar en hier nog nooit een egel gezien dus eerst geloofde ik haar niet. Toch maar snel de camera gepakt en jahoor niet te geloven, een prachtig egeltje in een drukke woonwijk.




3 opmerkingen:

  1. Hallo GertJan,
    Heerlijk om ook jouw fotoserie te bekijken, zo geniet ik nog weer even na van onze mooie woensdag op de Veluwe.
    Wat heb jij die vechtende vrouwtjes er super op staan, helemaal te gek!
    Het mannetje die zijn tong uitsteekt is ook erg leuk, de paddestoelen zijn mooi, en dan ook nog een egel, geweldig!
    Ik ben benieuwd naar de blog van Bart...
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Wat zal dit een mooi gezicht zijn geweest op de Veluwe, al die herten bij elkaar.

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gertjan..Ik had al eerder een reaktie geplatst..maar dat is zeker niet goed gegaan.
    Prachtige serie..En het was een mooie dag..En dat er dan grof geld mee word verdiend...Ach..Dat maakt mij niet uit...Als men geld kan verdienen met natuur...Nou dan werkt het aan twee kanten.
    De Egel is natuurlijk super..
    Maar ook je serie van de Veluwe is geweldig..
    Ik had trouwens ook veel moeite met het plaatsen van foto's...ik denk dat de fout bij bloggel ligt :)
    Gr Henk
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen